Image default
ECONOMY

Σάλος για τους εγκλωβισμούς στην Αττική Οδό, μπαλάκι οι ευθύνες

Με δύο συγνώμες –τόσο από τον επικεφαλής της Πολιτικής Προστασίας, Χρ. Στυλιανίδη όσο από την διαχειρίστρια εταιρεία της Αττικής Οδού– αλλά καμιά ανάληψη ευθύνης για το χάος που δημιουργήθηκε στον κλειστό αυτοκινητόδρομο της πρωτεύουσας κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας, έκλεισε η χθεσινή ενημέρωση.

Στο μεταξύ στα 70 μόλις χιλιόμετρα της Αττικής Οδού, από νωρίς το πρωί της Δευτέρας είχαν εγκλωβιστεί αυτοκίνητα και άνθρωποι, τους οποίους τελικώς ανέλαβε να απεγκλωβίσει, η Αστυνομία, η Πυροσβεστική και ο Στρατός!

Πέρα δε από την ασύλληπτη ταλαιπωρία των διερχόμενων στην Αττική Οδό, το «έμφραγμα» που δημιουργήθηκε βραχυκύκλωσε την κίνηση σε όλη την πρωτεύουσα, ενώ συνάμα δημιούργησε ζητήματα μετακίνησης σε συνεργεία που επιχειρούσαν για την αντιμετώπιση της κακοκαιρίας τόσο εντός του πλαισίου του αυτοκινητοδρόμου, όσο και εκτός αυτού, καθώς πέραν της κυκλοφορίας παρατηρήθηκαν σημαντικά προβλήματα με την ηλεκτροδότηση και τις τηλεπικοινωνίες.

Πριν την κινητοποίηση των δυνάμεων και τη λήψη μέτρων, ωστόσο, είχε ήδη ξεκινήσει η επίρριψη ευθυνών από τον υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Χρήστο Στυλιανίδη προς την διαχειρίστρια εταιρεία της Αττικής Οδού, Αττικές Διαδρομές, ήτοι την κοινοπραξία Άκτωρ-Άβαξ (80%) και Egis Road Operation (20%).

Ο ίδιος εξάλλου ανάφερε αν λειτουργούσε σωστά η εταιρεία διαχείρισης δεν θα δημιουργούνταν πρόβλημα, ενώ πρόσθεσε ότι «πρέπει να αναζητηθούν ευθύνες. Αυτή θα είναι η εισήγησή μου στον πρωθυπουργό». Λίγο αργότερα, υπήρξε εισαγγελική παρέμβαση για τον πολύωρο εγκλωβισμό των οδηγών, ενώ στη βραδινή ενημέρωση ο Χ. Στυλιανίδης επανέλαβε ότι υπάρχουν ευθύνες από την εταιρεία, αν και ζήτησε συγνώμη εκ μέρους της Πολιτείας.

Η διοίκηση της Αττικής Οδού, με ανακοίνωση της το μεσημέρι της Δευτέρας εξηγούσε πως το πρόβλημα δημιουργήθηκε από τα βαρέα οχήματα που «δίπλωσαν» και διέκοψαν την κυκλοφορία, εμποδίζοντας και τα εκχιονιστικά μηχανήματα να κινηθούν, από οχήματα που έπαθαν μηχανικές βλάβες κ.τλ. ενώ στην τελευταία ανακοίνωση της υπογράμμισε πως θα τοποθετηθεί «για τις αποφάσεις και τις συνθήκες που οδήγησαν στα πρωτοφανή αυτά γεγονότα, που η Αττική Οδός κλήθηκε να αντιμετωπίσει για πρώτη φορά στα 20 χρόνια λειτουργίας της» εφόσον ολοκληρωθεί ο απεγκλωβισμός και αποκατασταθεί η κυκλοφορία του αυτοκινητοδρόμου.

Πηγές προσκείμενες πάντως στη διοίκηση της Αττικές Διαδρομές, επιμένουν πως παρά τις σχετικές εισηγήσεις στις συσκέψεις με την Περιφέρεια και την Πολιτική Προστασία που προηγήθηκαν, δεν ελήφθησαν υπόψη ζητήματα όπως η απαγόρευση κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων στον αυτοκινητόδρομο ή η υποχρεωτική χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων.

Σημειώνεται δε ότι η απαγόρευση κυκλοφορίας δεν μπορεί να αποφασιστεί από την εταιρεία και βαρύνει την Πολιτεία και ειδικότερα την Τροχαία, η οποία τελικώς αποφάσισε να διακόψει την κυκλοφορία των βαρέων οχημάτων σε Αττική Οδό, περιφερειακό Υμηττού και Αιγάλεω, το απόγευμα της Δευτέρας, και εφόσον είχε δημιουργηθεί κατάσταση έκτακτης ανάγκης.

Σύμφωνα δε με τις ίδιες πηγές, υποτιμήθηκε η παραπάνω παράμετρος από την ηγεσία της Πολιτικής Προστασίας (αν και αποτελεί συνήθη πρακτική η απαγόρευση κυκλοφορίας ή/και η υποχρεωτική χρήση αλυσίδων για τα βαριά οχήματα στις Εθνικές Οδούς), προκειμένου να μην δημιουργηθεί πρόβλημα τροφοδοσίας της πρωτεύουσας και γενικώς διαταραχθεί η οικονομική δραστηριότητα.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, οι ίδιες πηγές υπογραμμίζουν πως οι υποδομές της εταιρείας ήταν επαρκείς (τόσο σε οχήματα, υλικά, και ανθρώπινο δυναμικό) ώστε να αντιμετωπίσει τη χιονόπτωση, ωστόσο, οι συνθήκες που δημιούργησαν τα απανωτά περιστατικά με τις νταλίκες, ο μεγάλος όγκος διέλευσης βαρέων οχημάτων, αλλά και η κατάληψη της λωρίδας έκτακτης ανάγκης από οχήματα εμπόδισαν την ομαλή λειτουργία του μηχανισμού της.

Related posts

Πώς διαμορφώνονται οι νέοι μισθοί στις τράπεζες

money

ESM προς Αθήνα: Προσοχή στις τράπεζες και τις μεταρρυθμίσεις

money

Τα σενάρια για αλλαγές στις μετακινήσεις με SMS «2», «4» και «6»

money

Η ΕΤΑΔ παραχωρεί το Ξενία Καστοριάς στο Υπουργείο Πολιτισμού

money

Πόσα ξόδεψαν τα σούπερ μάρκετ για τη διαχείριση της πανδημίας

money

Ανοιχτή Διαβούλευση για τις «ενεργειακές» Τεχνικές Οδηγίες ΤΕΕ

money