Image default
ECONOMY

Πώς θα ασφαλίζονται οι μέτοχοι στα ΚΤΕΛ

Τη δυνατότητα ασφάλισης στον ΕΦΚΑ, ως “ελεύθεροι επαγγελματίες” αποκτούν οι μέτοχοι των ανώνυμων εταιρειών Κοινού Ταμείου Είσπραξης Λεωφορείων (ΚΤΕΛ ΑΕ), ανεξάρτητα από το ποσοστό συμμετοχής τους στις Ανώνυμες Εταιρείες των ΚΤΕΛ και ανεξάρτητα από το εάν οι ίδιοι οι μέτοχοι είναι ταυτόχρονα και οδηγοί των λεωφορείων, σύμφωνα με απόφαση που υπέγραψε ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Νότης Μηταράκης.

Με την ίδια απόφαση καταργείται η προηγούμενη εγκύκλιος του ΕΦΚΑ (5222/125/5-2-2019), η οποία έθετε περιορισμούς στην ασφάλιση των μετόχων, επειδή εξαρτούσε την ασφάλιση τους με το ποσοστό συμμετοχής τους σε μια Ανώνυμη Εταιρεία ΚΤΕΛ.

Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση διακρίνονται οι ακόλουθες τέσσερις κατηγορίες ασφαλισμένων ελευθέρων επαγγελματιών στα ΚΤΕΛ ΑΕ:

1. Οι μέτοχοι οι οποίοι διατηρούν ποσοστό ιδιοκτησίας σε λεωφορείο Δημόσιας Χρήσης μιας ανώνυμης εταιρείας ΚΤΕΛ και δεν οδηγούν οι ίδιοι το λεωφορείο, ασφαλίζονται ως ελεύθεροι επαγγελματίες σύμφωνα με το άρθρο 39 του ν. 4387/2016, όπως αυτό ισχύει κάθε φορά.

2. Οι μέτοχοι που διατηρούν ποσοστό ιδιοκτησίας σε λεωφορείο Δημόσιας Χρήσης το οποίο εκμισθώνεται στην ίδια ΚΤΕΛ ΑΕ και οδηγούν οι ίδιοι το λεωφορείο, ασφαλίζονται ως ελεύθεροι επαγγελματίες, σύμφωνα με το άρθρο 39 του ν. 4387/2016.

3. Στις περιπτώσεις των μέτοχων μιας συγκεκριμένης εταιρείας, οι οποίοι απασχολούνται ως οδηγοί Δημόσιας Χρήσης λεωφορείων μιας άλλης ανώνυμης εταιρείας ΚΤΕΛ στην οποία δεν κατέχουν ονομαστικές μετοχές, εφαρμόζονται οι διατάξεις της παράλληλης ασφάλισης του άρθρου 36 του ν.4387/2016.

4. Επίσης, οι διατάξεις της παράλληλης ασφάλισης εφαρμόζονται και για τις περιπτώσεις εκείνες στις οποίες δεν διατηρείται η κυριότητα του λεωφορείου Δημόσιας Χρήσης (σύμφωνα με το νόμο 2963/2001), αλλά ο μέτοχος εργάζεται ως μισθωτός στην ίδια ΚΤΕΛ ΑΛ, με οποιαδήποτε ιδιότητα, εκτός της ιδιότητας του οδηγού.

Σε δηλώσεις του σχετικά με το ζήτημα αυτό ο αρμόδιος υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών υποθέσεων Νότης Μηταράκης επεσήμανε πως με την απόφαση αυτή καταργούνται αδικίες ασφαλιστικών διακρίσεων εις βάρος των μικρομετόχων των ΚΤΕΛ ΑΕ που είχε διατηρήσει η προηγούμενη κυβέρνηση. Παράλληλα, επεσήμανε πως με τον τρόπο αυτό ικανοποιείται ένα δίκαιο αίτημα του κλάδου και δίνεται λύση σε ένα μακροχρόνιο πρόβλημα των οδηγών λεωφορείων δημόσιας χρήσης.

Να σημειωθεί ότι η προηγούμενη απόφαση προέβλεπε υποχρέωση καταβολής εισφοράς ανάλογες με το ποσοστό ιδιοκτησίας που έχουν, με έναρξη εφαρμογής την 1η Ιανουαρίου 2019.

Συγκεκριμένα, προέβλεπε ότι μέτοχοι που οδηγούν αυτοπρόσωπα το συνιδιόκτητο λεωφορείο Δημόσιας Χρήσης, εάν το ποσοστό ιδιοκτησίας είναι ίσο ή μικρότερο του 10% ασφαλίζονται μόνο ως μισθωτοί και εισφοροδοτούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 38 ν. 4387/16. Μόνο εάν το ποσοστό ιδιοκτησίας είναι μεγαλύτερο του 10%, θα ασφαλίζονται σύμφωνα με τις διατάξεις του πρώην ΟΑΕΕ ως μη μισθωτοί – ελεύθεροι επαγγελματίες, λόγω της ιδιότητας τους ως ιδιοκτήτες λεωφορείου, αλλά και ως μισθωτοί λόγω της παροχής εξαρτημένης εργασίας, με την ιδιότητα του οδηγού.

Related posts

Πότε καταβάλλονται το επίδομα παιδιού και τα αναπηρικά επιδόματα

money

Χρήμα από ΕΣΠΑ παίρνουν 244 νέες επενδύσεις

money

Χρηματιστήριο Αθηνών: Άνοιγμα με μικρή άνοδο

money

ΕΕ: Τι σημαίνει για την Ελλάδα η 13η προεδρία της Γερμανίας

money

Παρατείνεται η καραντίνα για όσους εισέρχονται στην Ελλάδα

money

Φούντωσε το επενδυτικό ενδιαφέρον για ΑΠΕ

money