Image default
ECONOMY

Κ. Καραμανλής: Οι τέσσερις προτεραιότητες στα έργα υποδομής

Τις τέσσερις στρατηγικές προτεραιότητες της κυβέρνησης στα έργα υποδομής παρουσίασε σε ομιλία του, στο Athens Investment Forum, ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής. Ο υπουργός Υποδομών είπε πως “η αλήθεια είναι ότι τα προηγούμενα χρόνια, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ παραμέλησε την ανάπτυξη των υποδομών και την παραγωγή έργων στη χώρα μας. Αφενός δεν ξεκίνησε ούτε ένα μεγάλο έργο και αφετέρου σε πολλές περιπτώσεις καθυστέρησε ή κόλλησε στο τέλμα έργα των οποίων οι διαδικασίες είχαν ήδη ξεκινήσει. Δεν μηδενίζω ποτέ όσα έκαναν οι πολιτικοί μου αντίπαλοι, η αντικειμενική πραγματικότητα είναι όμως ότι η προηγούμενη κυβέρνηση σε αυτόν τον τομέα, με ελάχιστες εξαιρέσεις περιορίστηκε στο επίπεδο της ολοκλήρωσης ορισμένων έργων που βρήκε ήδη σε πολύ προχωρημένο στάδιο”.

Η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, κατά τον κ. Καραμανλή, επικεντρώνεται σε τέσσερα σημεία:

· Πρώτον, “τα μεγάλα έργα δεν τα αντιμετωπίζουμε –ούτε προεκλογικά, ούτε τώρα ασφαλώς- ως εργαλεία υφαρπαγής ψήφων, ούτε εντυπωσιασμού και λαϊκισμού, αλλά ως εργαλεία ανάπτυξης. Γιατί δημιουργούν χιλιάδες θέσεις εργασίας –και μία από τις βασικότερες δεσμεύσεις της κυβέρνησής μας είναι αυτή ακριβώς: να δημιουργήσουμε νέες δουλειές. Αλλά και μακροπρόθεσμα, βοηθούν ολόκληρες περιοχές της χώρας μας να αναπτυχθούν και να αναβαθμιστούν”.

“Δεν είναι μυστικό ότι κληρονομήσαμε από την προηγούμενη κυβέρνηση μία εξαιρετικά προβληματική κατάσταση σε πολλά κρίσιμα έργα, άλλα εκ των οποίων βρίσκονται βαλτωμένα σε κάποιο στάδιο της υλοποίησης και άλλα σε πιο πρώιμο στάδιο της διαδικασίας. Σας ανέφερα ενδεικτικά κάποια προηγουμένως. Για να δοθεί η βέλτιστη λύση σε καθεμία από αυτές τις σύνθετες περιπτώσεις, απαιτείται εντατική μελέτη, σφαιρική αντιμετώπιση και τελικά εύστοχες, ρεαλιστικές παρεμβάσεις. Και βέβαια, συνεννόηση με την Ευρώπη που τα στηρίζει με τη χρηματοδότησή της”.

· Δεύτερον, “είναι ώρα να προετοιμαστεί ο στρατηγικός σχεδιασμός και της νέας γενιάς έργων που χρειάζεται η πατρίδα μας, τα οποία θα αναζωογονήσουν την αγορά και θα αλλάξουν την εικόνα της χώρας τα επόμενα χρόνια. Έργα που θα είναι πλήρως τεκμηριωμένα ως προς τη σχέση κόστους – οφέλους, τη σκοπιμότητα και τη βιωσιμότητά τους. Δυστυχώς, η προηγούμενη κυβέρνηση δεν έκανε τίποτα ούτε προς αυτή την κατεύθυνση. Όμως, ένα νέο, ισορροπημένο πρόγραμμα Υποδομών, αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για να ξεπεράσουμε οριστικά την κρίση”.

Μέσα σε αυτό το πλάνο, “κεντρική θέση έχουν τα έργα που στοχεύουν στην αντιμετώπιση της μεγαλύτερης απειλής παγκοσμίως αυτήν την στιγμή, αυτήν της κλιματικής αλλαγής. Και είναι ιδιαίτερη σημαντικό –και στον πυρήνα της ουσίας του συνεδρίου σας- το γεγονός πως πριν από λίγες ημέρες υπογράψαμε με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ένα νέο 25ετές δάνειο, το οποίο θα ενισχύσει την αντιπλημμυρική προστασία για 500.000 κατοίκους της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και της Πελοποννήσου”.

Ο Κ. Καραμανλής είπε πως “στη νέα γενιά έργων τοποθετούμε στο επίκεντρο τα σιδηροδρομικά και την ηλεκτροκίνηση, δείχνοντας εμπράκτως ότι για εμάς το Περιβάλλον τίθεται σε απόλυτη προτεραιότητα. Όχι στα λόγια, στην πράξη”.

· Τρίτον, “ιδιαίτερο βάρος δίνουμε και σε καίριες θεσμικές παρεμβάσεις. Δεν είναι στη φιλοσοφία μας να ξεριζώνουμε τα πάντα, συνεπώς δεν θέλουμε να καταργήσουμε τους υφιστάμενους Νόμους 4412 και 4413, αλλά να τους κάνουμε καλύτερους. Και επιπλέον, μας ενδιαφέρουν οι ουσιώδεις καινοτομίες, οι καλές ιδέες που έχουν δοκιμαστεί με επιτυχία στο εξωτερικό, τα νέα, σύγχρονα χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως για παράδειγμα η δυνατότητα δημοπράτησης με «καινοτόμες προτάσεις».

· Τέταρτη “στρατηγική μας επιλογή, αξιοποιούμε προς όφελος της ανάπτυξης και τις τεράστιες δυνατότητες που προσφέρει ο τομέας των Μεταφορών. Πρωταρχικό ρόλο έχει η επένδυση στα logistics και τις συνδυασμένες μεταφορές. Είναι στρατηγικός μας στόχος να αναγάγουμε τον Πειραιά, τα λιμάνια του Βορρά και κυρίως της Θεσσαλονίκης, σε πύλες εισόδου. Το σιδηροδρομικό δίκτυο μπορεί να επεκτείνει το θαλάσσιο διάδρομο που ενώνει τις ασιατικές αγορές με τον Πειραιά, σε ένα χερσαίο διάδρομο μεταφοράς προϊόντων στην Κεντρική Ευρώπη. Και η ενίσχυση των λιμένων του Βορρά, μπορεί να αναβαθμίσει ολόκληρη τη Βόρεια Ελλάδα!”

Related posts

Τι προβλέπει το νέο αθλητικό νομοσχέδιο

money

Πώς μπορείτε να υπολογίσετε την άδεια που δικαιούστε

money

Ανάπτυξη 1,9% το 2019 προβλέπει η Τράπεζα της Ελλάδος, ανησυχία για τα κόκκινα δάνεια

money

«Προχωρά κανονικά» η ρύθμιση οφειλών σε 120 δόσεις παρά τις ανησυχίες

money

ΕΚΤ: Αμετάβλητα τα επιτόκιά της

money

«Πράσινο φως» για το Ελληνικό, νόμιμοι οι έξι ουρανοξύστες

money