Image default
ECONOMY

Θεσσαλονίκη: Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για την υπερυψωμένη ταχεία λεωφόρο

Στις 19 Νοεμβρίου καλούνται να εκδηλώσουν ενδιαφέρον οι υποψήφιοι για την αναβάθμιση της ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής Θεσσαλονίκης, που περιλαμβάνει και την υπερυψωμένη λεωφόρο, στο διαγωνισμό που προκηρύχθηκε την Παρασκευή από το υπουργείο Υποδομών.

Σύμφωνα με το τεύχος του διαγωνισμού, ο προϋπολογισμός του έργου φτάνει τα 373,2 εκατ. ευρώ με τη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης να ορίζεται αρχικά σε 30 χρόνια, αλλά να οριστικοποιείται στο τελικό στάδιο του ανταγωνιστικού διαλόγου με τους υποψηφίους. Τότε θα καθοριστεί και «ο ακριβής προϋπολογισμός των πληρωμών διαθεσιμότητας» που θα καταβληθούν στον παραχωρησιούχο.

Στην αγορά κατασκευών υποστηρίζουν πως θα χρειαστούν χρόνια μέχρι να ανατεθεί το συγκεκριμένο έργο αφού προωθείται μέσω του ανταγωνιστικού διαλόγου και Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Η μέχρι σήμερα εμπειρία από αντίστοιχα έργα, που προχωρούν με ανταγωνιστικό διάλογο, δείχνει πως απαιτούνται πολυετείς διαπραγματεύσεις με τους υποψηφίους ώστε να οριστικοποιηθεί η σύμβαση που θα υπογράψει ο ανάδοχος. Αρκετά χρόνια χρειάζονται και για την ολοκλήρωση των μελετών και την περιβαλλοντική αδειοδότηση, με βάση και τα αποτελέσματα του ανταγωνιστικού διαλόγου. Όμως η υπερυψωμένη λεωφόρος αποτελούσε προτεραιότητα για την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και την Παρασκευή προχώρησε στην προκήρυξη του έργου.

Στο τεύχος δημοπράτησης αναφέρεται πως στο πλαίσιο της προτεινόμενης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης (ΙΦΣ) θα υλοποιήσει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση της αναβάθμισης της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, από τον ανισόπεδο κόμβο (Α/Κ) Κ5 στο ύψος του Νοσοκομείου Παπαγεωργίου έως τον Α/Κ Κ12 (σύνδεση με Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Μουδανιών) με την προσθήκη Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (Flyover).

Ο ανάδοχος θα αναλάβει, όμως, τη λειτουργία και συντήρηση του συνόλου της Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, από τον Α/Κ Κ16 (σύνδεση με αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ) έως τον Α/Κ Κ12. Προβλέπεται, επίσης, πως το δημόσιο μπορεί να του ζητήσει, με την άσκηση σχετικού δικαιώματος προτίμησης, «την κατασκευή επί μέρους οδικών τμημάτων και κόμβων εντός του ρυμοτομικού σχεδίου της Πυλαίας».

Η αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (Α.ΕΣ.Π.Ο.Θ.) προβλέπεται μέσω:

  • της κατασκευής Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου 2 2 λωρίδων κυκλοφορίας, στη ζώνη διέλευσης της υφιστάμενης εσωτερικής Περιφερειακής Οδού στο τμήμα της από τον Α/Κ Κ5 έως την περιοχή του Α/Κ Κ10 (Κωνσταντινοπολίτικα), σε συνδυασμό με ανακατασκευή της υφιστάμενης οδού στο σύνολο του εύρους του καταστρώματός της,
  • της διαπλάτυνσης κατά μία λωρίδα κυκλοφορίας και κατά τμήματα προσθήκης Λωρίδας Εκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) στο τμήμα της Α.ΕΣ.Π.Ο.Θ. από Α/Κ Κ10 έως Α/Κ Κ12, και
  • της βελτίωσης των λειτουργικών και των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της υφιστάμενης Α.ΕΣ.Π.Ο.Θ.

Το έργο έχει συνολικό μήκος 13 χιλιόμετρα. Ειδικότερα: (α) Το τμήμα από Α/Κ Κ5 έως την περιοχή του Νοσοκομείου «ΓΕΝΕΣΙΣ» με μήκος 9,5 χλμ. προβλέπεται να αναβαθμιστεί με την προσθήκη Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (ΥΤΛ), (β) το τμήμα «ΓΕΝΕΣΙΣ» – Α/Κ Κ12, μήκους 3,5 χλμ, προβλέπεται να διευρυνθεί κατά μία λωρίδα ανά κατεύθυνση (οκτώ από έξι λωρίδες συνολικά).

Related posts

Σε χαμηλή θέση η Ελλάδα στη χρήση γεωργικών μηχανημάτων

money

Υπ. Εργασίας: Εντός του Φεβρουαρίου περισσότερα παιδιά θα λαμβάνουν σχολικά γεύματα

money

Προστασία έως το τέλος του 2019 για τις τριετίες

money

ΟΑΕΔ: 19 προγράμματα, για 129.000 θέσεις εργασίας

money

ΥΠΕΝ: Συμμετοχή σε συνέδριο για τις μεταφορές

money

Μιχάλης Σάλλας: Μειώνονται τα κόκκινα δάνεια, παραμένουν όμως αυξημένα

money