Image default
EUROPE

Αύξηση χρηματοδότησης και ώθηση από την EBRD στους σιδηροδρόμους της Τουρκίας

Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) αναμένει να αυξήσει περαιτέρω τις επενδύσεις της ύψους 1 δις ευρώ στην Τουρκία την επόμενη χρονιά, με τους σιδηρόδρομους να επωφελούνται από την χρηματοδοτική άνθηση.

Η EBRD αναμένει ότι η τουρκική οικονομία θα αυξηθεί περισσότερο από 2% το 2020, σηματοδοτώντας μια ανατροπή από την τύχη της το 2019, που είδε να συρρικνώνεται κατά περίπου 0,2%. Οι διογκωμένες προοπτικές οδήγησαν την τράπεζα να ανακοινώσει ότι θα αυξήσει τις επενδύσεις της φέτος.

Ο κ. Arvid Tuerkner, Διευθύνων Σύμβουλος της EBRD για την Τουρκία, επιβεβαίωσε την Πέμπτη (16 Ιανουαρίου) στην Κωνσταντινούπολη ότι η χρηματοδότηση έφτασε το 1 δισ. Ευρώ το 2019 και θα αυξηθεί το 2020. «Καθώς οι επενδυτές θα αναζητήσουν χρηματοδότηση, εμείς θα επιδιώξουμε να ενισχύσουμε ακόμη περισσότερα επενδυτικά σχέδια που ωθούν την οικονομία, δημιουργούν θέσεις εργασίας και βελτιώνουν τη ζωή των ανθρώπων».»

«Η συντριπτική πλειοψηφία των επενδύσεών μας ήταν στον ιδιωτικό τομέα και το ήμισυ ήταν για την υποστήριξη της ατζέντας αειφορίας της Τουρκίας», δήλωσε ο Tuerkner, προσθέτοντας ότι τα έργα θα αποσκοπούν στην ενεργειακή απόδοση, στην ανανεώσιμη ενέργεια και στην απελευθέρωση του σιδηροδρομικού τομέα.

Η κυβέρνηση της Τουρκίας αποφάσισε το 2013 να ανοίξει τον τομέα, στο πλαίσιο μεταρρυθμίσεων που εμπνέονται από την, τελματωμένη τώρα, προσπάθεια ένταξής της στην ΕΕ και σχεδιάζει να ανακουφίσει τις οδικές μεταφορές από το βαρύ τους φορτίο.

Αυτές οι εξελίξεις οδήγησαν το κρατικό μονοπώλιο (TCDD) σε ευρείες αλλαγές, συμπεριλαμβανομένου του διαχωρισμού των επιχειρηματικών συμμετοχών σε δύο. Ωστόσο, οι ανησυχίες για τον ανταγωνισμό εξακολουθούν να υφίστανται, όπως και το μονοπώλιο του TCDD.

Ένα από τα κύρια συμφέροντα της EBRD είναι η σιδηροδρομική γραμμή υψηλής ταχύτητας Halkali-Kapikule, η οποία θα συνδέει τη δυτική όχθη του Βοσπόρου με τα βουλγαρικά σύνορα. Η κατασκευή του έργου ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2019 και αναμένεται να κοστίσει περισσότερα από 500 εκατομμύρια ευρώ και να διαρκέσει τέσσερα χρόνια.

Η ΕΕ έχει ήδη δεσμεύσει 275 εκατ. Ευρώ σε επιχορηγήσεις μέσω του Μηχανισμού Προενταξιακής Βοήθειας (ΜΠΒ) στις αρχές του 2019 και η EBRD αναμένεται τώρα να προσθέσει την οικονομική της συνδρομή στην προσπάθεια αυτή.

Η – τότε – Επίτροπος Μεταφορών Violeta Bulc δήλωσε κατά τη διάρκεια της τελετής υπογραφής ότι «η ΕΕ και η Τουρκία δείχνουν για μια ακόμη φορά ότι μπορούν να εργαστούν χέρι-χέρι για το όφελος των λαών τους και για ένα κοινό και βιώσιμο μέλλον».

Σημείωσε τη συνεχή συμμετοχή της ΕΕ σε μεγάλης κλίμακας έργα υποδομών της Τουρκίας. Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων συνεισέφερε δάνειο ύψους σχεδόν μισού δισεκατομμυρίου ευρώ το 2005 για την κατασκευή σιδηροδρομικής σήραγγας κάτω από το Βόσπορο.

Related posts

Η Ελλάδα έχασε τη μάχη για τον μειωμένο φόρο σε τσίπουρο και τσικουδιά

money

Διάλογος στην Αθήνα για Ευρωπαϊκή Άμυνα και Ασφάλεια

money

Η επιδημία της Covid-19 είναι πλέον «ελεγχόμενη» στη Γαλλία, δήλωσε ο πρόεδρος του Επιστημονικού Συμβουλίου

money

Πρόεδρος REGI: Αν η Von der Leyen έχει φιλοδοξίες για την Ευρώπη, πρέπει να έχει φιλοδοξίες και για τη Συνοχή

money

Η ΕΕ δεν θέλει να αποκλείσει τη Huawei από το 5G, αλλά ζητάει αυστηρούς κανόνες

money

Αθανασοπούλου: ο βιώσιμος τουρισμός είναι βασικός παράγοντας για την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας στην Ευρώπη

money